خانه > استارست, ترفند > آموزش کد دادن در رسیورهای استارست

آموزش کد دادن در رسیورهای استارست

وارد شدن به منوی کددهی در رسیورهای استارست 120-130-150-200, استارست-استارکام-اوماکس

ابتدا وارد منوی رسیور شده و نوار آبی رنگ را روی STB Settings قرار میدهیم (ولی وارد آن نمیشویم) سپس کد 1234 را به وسیله کنترل وارد میکنیم. صفحه ادیت کدها ظاهر میشود.
پس از وارد شدن به منوی کد دهی و انتخاب زیرمجموعه مربوطه (وی اکسس- ناگراویژن-ایردتو) با کلیدهای جهتی روی کدهای مورد نظر رفته و آنها را تغییر میدهیم. برای وارد کردن اعداد (0 تا 9) از کلیدهای اعداد روی ریموت و برای حروف(A to F) از کلیدهای جهتی بالا و پایین روی ریموت استفاده میکنیم.
برای اضافه کردن سطر جدید از کلید قرمز و برای حذف خط از کلید سبز روی ریموت استفاده میشود.

مراحل کار بشرح زیر است:

کددهی با استفاده از ریموت کنترل دستگاه

ابتدا قسمت منوی رسیور را انتخاب کرده ، سپس با استفاده از کلیدهای جهت دار بر روی منوی STB Settings می رویم .بدون اینکه وارد این منو شویم در حالی که نشانگر آبی رنگ بر روی این گزینه قرار دارد کد 1234 را بوسیله کنترل وارد می کنیم تا منوی وارد کردن کدها فعال شود.
یک منوی 4 گزینه ای ظاهر می شود که در آن چهار سیستم کدگذاری تعریف شده است. سیستم های کدگذاری وایا اکسس – ایردتو یا بتا کرایپت – نگراویژن – سکا یا همان مدیا گارد.
Viaccess – Irdeto/BetaCrypt – Nagravision – Seca (Mediaguard)

در صفحه کدهای این سیستم چهار ستون وجود دارد که به شرح زیراند:
ستون اول شماره ردیف می باشد که از یک شروع شده و به ترتیب ادامه می یابد.
کد هر کانال در این سیستم به طور معمول مجموعه ای از 8 ردیف می باشد و با یک آیدنت (Ident) 6 رقمی مشترک (ستون دوم) مشخص می شود. ردیفها با یک کلید (Key) دو رقمی (ستون سوم) از یکدیگر متمایز می شوند.
پس ستون دوم همان آیدنت 6 رقمی (در واقع 5 رقمی ،چون شماره آخر آن همیشه صفر است و در وارد کردن کدها در این دستگاه مورد استفاده قرار نمیگیرد) می باشد و در 8 ردیف متوالی تکرار می شود.
ستون سوم کلید (Key) دو رقمی است که معمولا رقم اول سمت چپ آن صفر است و تنها رقم دوم آنرا وارد دستگاه میکنیم.
ستون چهارم ارقام اصلی کد می باشد که تغییرات همواره در آنها اعمال می شود.
حال نحوه وارد کردن و ویرایش کدها در این صفحه را توضیح می دهیم که مختص به سیستم ویااکسس نمی باشد و برای سیستمهای دیگر نیز به همین روش عمل می شود.

برای ویرایش کد های قبلی ، نشانگر را روی تک تک ارقام 16 گانه کدها بوسیله کلیدهای جهت چپ و راست (تکمه های کنترل حجم یا ولوم صدا )جابجا می کنیم. عددها را بسادگی بوسیله کلیدهای عددی وارد می کنیم و برای وارد کردن حروف لاتین A…F از کلیدهای جهت بالا و پایین (تکمه های تغییر کانال) استفاده می کنیم.
برای وارد کردن کد یک کانال جدید (که در بین کدها موجود نمی باشد) باید به تعداد لازم ردیف ایجاد کنیم. سپس در این ردیفها کدها را وارد کنیم.
جهت اضافه کردن یک ردیف ، کلید قرمز رنگ کنترل (مربوط به تله تکست) را می زنیم تا یک ردیف کد در انتهای لیست کدها اضافه شود ( هیچ لزومی در پشت سرهم بودن 8 ردیف کد وجود ندارد و در هرکجای لیست که لازم باشد می توان این 8 ردیف را وارد کرد و نیز الزاما نباید کدهای یک سری کانال 8 ردیف باشد در صورتیکه تعداد ردیف کدها کمتر هم باشد اشکالی بوجود نمی آید).
برای حذف یک ردیف ، کلید سبز رنگ کنترل ( مربوط به تله تکست) را می زنیم. اگر ردیفی را اشتباها پاک کردید از صفحه کدها بدون ذخیره تغییرات خارج شوید. (با دوبار زدن کلید Exit)

• نکته ای که حتما باید رعایت شود اینستکه دقت نمایید در مجموعه کدها که در صفحات مختلف می باشند هیچ ردیفی دو بار تکرار نشده باشد (منظور وجود دو ردیف با Ident و Key مشترک می باشد). اینکار باعث بروز مشکل در باز کردن کانالها می شود (ممکن است کانال باز نشود). در ضمن در وارد کردن کد ها دقت لازم را بکنید زیرا اشتباه وارد کردن حتی یک رقم نیز باعث می شود کانال کد شده باز نشود. بنابرین درصورت عدم موفقیت حتما کدها را مجددا چک کنید.

پس از ویرایش و یا اضافه کردن کدها ، برای ذخیره تغییرات انجام شده کلید OK را زده و سپس مجددا OK را برای تایید ذخیره سازی میزنیم.

رسیورهای استارست مدل 550-650-3100-3200-3500

چنانچه با برنامه جدید برنامه ریزی شده باشد برای ورود به منو کد دهی ابتدا menu را زده سپس به گزینه Installation رفته و گزینه inpud cod را انتخاب نمائید در این حالت جدول کدها ظاهر شده و می توانید کدها را وارد نمائید .

رسیورهای استارست مدل 190- 220
برای وارد شدن به منوی کددهی رسیورهای استارست 190 روی کانال کارتی عدد 0 را بزنید. صفحه ادیت کدها باز خواهد شد.
برای وارد شدن به منوی کدددهی سیستم Biss در رسیورهای 190 روی منو دگمه قرمز را بزنید. این کدها فعلا» فقط برای کانال NBA در ترکست استفاده میشود.

وارد شدن به منوی کددهی در رسیورهای استارست Ultra 550

ابتدا وارد منوی رسیور شده و سپس کد 1234 را میزنیم . منوی مخفی ادیت کدها ظاهر میشود.

طریقه کددادن دستی به رسیورهای استارست 750

روی کانال کارتی کلید HELP را فشار داده منوی ادیت کدها ظاهر میشو.د. بعد از دادن کد آن را Save کرده از برنامه خارج شوید. سپس یکبار رسیور را خاموش و دوباره روشن کنید تا کانال باز شود.

**************

——————————————————————————–

شناسائی ورژن H/w دستگاه قبل از آپگرید رسیور های استارست 120 130 150 200

——————————————————————————–

بسبار مهم است که قبل از آپگرید دستگاه خود نرم افزار مناسب برای ارتقاء را انتخاب کنید. در غیراینصورت با ارورهای مختلفی در هنگام نصب مواجه خواهید شد و حتی ممکن است ریختن برنامه اشتباه سبب خراب شدن برنامه آی سی فلش شود.

قبل از ریختن برنامه جدید برای شناسائی ورژن هاردویر دستگاه خود به قسمت منو مراجعه کنید:

Menu —> STB Status

در این قسمت طبق ورژن هاردویر دستگاه H/W Version برنامه خاص آن را دانلود کنید

در رسیورهای 120-130-150 استارست:

اگر ورژن هاردویر شما 2.0 یا 2.10 است باید برنامه 150 یک مگ را بریزید

اگر ورژن هاردویر شما 3.0 است باید برنامه 150 دومگ را بریزید
………

اگر ورژن هاردویر شما 7.0 است باید برنامه 150 ورژن 7 را بریزید
…….

در رسیور استارست 200 سی آی

اگر ورژن هاردویر شما 2.0 یا 2.10 است از برنامه معمولی 200 استفاده کنید:

اگر ورژن هاردویر شما 7.0 است از برنامه استارست 200 ورژن 7 استفاده کنید:

——————————————————————————–

طریق استفاده از فایل Clean نصفه

——————————————————————————–

بسیاری از دوستان در مورد استفاده از فایل کلین نصفه اشکال داشتند.

1- فایل کلین به هیچوجه در هنگام آپگرید لازم و ضروری نیست. بنابراین از استفاده از آن جز در موارد خاص که به آن اشاره میکنم خودداری کنید. قابل توجه اینکه استفاده از این فایل سبب پاک شدن لیست کانالها و فیووریتهای شما خواهد شد.

2- مواردی که در آن باید از فایل کلین نصفه استفاده کرد:
الف) وقتی قصد دارید برنامه ای با ورژن پایینتر از برنامه نصب شده روی رسیورتان را روی آن بریزید. در این حالت اگر از فایل کلین نصفه استفاده نکنید پیغام Lower Version error خواهید گرفت

ب) وقتی که به اشتباه برنامه ای که متعلق به مدل رسیور شما نیست و یا مربوط به H/W version دیگری از مدل شماست را سعی کنید روی آن بریزید Error07 یا Error 03 ظاهر میشود. در این حالت دیگر قادر به ریختن برنامه صحیح هم نخواهید بود مگر آنکه با ریختن فایل کلین نصفه آیدی اشتباه دستگاه را پاک کنید و بعد نرم افزار اصلی رسیورتان را طبق راهنمائی موجود در تاپیک راهنمای لینکهای انجمن استارست انتخاب و در رسیور دانلود کنید.

3- طریق ریختن فایل کلین نصفه
حال درست مانند حالت آپگرید برنامه لودر Emupgrade را Run کرده و بعد از انتخاب فایل Clean (بجای فایل پچ و نرم افزار جدید) دگمه Start را بزنید.رسیور را با تکمه پاور پشت آن روشن کرده و در عرض 2 ثانبه خاموش کنید.منظور از نصفه ریختن فایل کلین این است که بعد از زدن دگمه استارت رسیور را فقط برای 2 ثانیه با استفاده از دگمه پشت آن روشن و 2 ثانیه بعد خاموش کنید. در این حالت پیغام Upgarde successful روی صفحه کامپیوتر ظاهر نمیشود. اگر این پیغام ظاهر شود نشانه آن است که فایل را کامل ریخته اید و نصفه نریخته اید.

اگر کلین را نصفه بریزید . بعد بدون ارور فایل را ریسیور قبول می کند

  1. حسام
    2011/04/03 در 14:57

    نصاب باشي عزيز سلام
    آقا دست شما واقعا درد نكنه .
    دوست عزيزم ولي من نتونستم كد هايي كه داديد رو براي مثال آخرين پست درباره hotbird رو وارد كنم . رسيور من starsat x97 usb . وارد سيستم كد دهي شدم ولي اين كد هايي كه شما ميدين با كدم سيستم كد گذاريه ؟ اين رو نمي دونستم . همينطوري روي Viaccess وارد كردم كه نشد . يعني تعداد رقم هاش كم بود . اگه ممكنه يه كمكي كني ممنون ميشم

    لایک

  2. ابراهیم
    2011/04/07 در 21:50

    با سلام لطفا اموزش این کد را در ایکلاسx 9595 را بزارید

    لایک

  1. No trackbacks yet.

دیدگاه